COMUNICAT DE LA JEF-CATALUNYA SOBRE EL REFERÈNDUM SUÍS SOTMÈS A VOTACIÓ EL 9-02-2014

Barcelona, 18 de Febrer del 2014

El  passat diumenge 9 de febrer, a iniciativa del partit d’ultradreta Unió Democràtica de Centre els ciutadans suïssos han aprovat per referèndum -50,3%- imposar quotes a la immigració europea i limitar l’accés als beneficis socials així com al reagrupament familiar dels ciutadans europeus en territori suís.

En front d’aquesta decisió des de la JEF-Catalunya volem:

Exposar la nostra preocupació i perplexitat envers la decisió adoptada per una part de la població del país helvètic.

Fer públic el rebuig de la organització envers el resultat d’un referèndum que considerem que és una mostra més de la irracionalitat que avui en dia impera en totes aquelles qüestions que giren entorn el debat migratori al continent europeu.

Agrair al 49,7% de ciutadans/es de Suïssa el seu vot en contra de les propostes del referèndum.

Oposar-nos frontalment a una decisió que significa un greu retrocés en la construcció d’una Europa socialment i econòmica més justa.

Mostrar la nostra  preocupació envers una decisió que en aquest any d’eleccions al Parlament Europeu considerem només beneficia els interessos dels partits com l’UKIP, el FN o el PVV del xenòfob Geert Wilders. Així doncs, creiem que cal continuar sumant esforços i responsabilitats per fer pedagogia enfront els discursos de la por a la immigració dels partits euroescèptics.

Expressar que entenem que les institucions europees han d’avaluar les relacions de la Unió amb Suïssa (les quals es consoliden entorn uns 120 tractats bilaterals i amb la participació de la segona en programes com l’ERASMUS  o en l’espai Schengen). Tot i així, considerem que aquest escenari no beneficia a cap de les dues parts ni serveix per avançar en la construcció d’un espai de llibertat i d’igualtat d’oportunitats dins d’Europa.

Concloure aquest comunicat demanant a les institucions europees que treballin per preservar els valors de la unitat en la diversitat sobre els que pivota la Unió i, per tant, actuïn d’una forma conseqüent a fi d’avançar conjuntament amb Suïssa en la consecució d’un espai de llibertat conjunt basat en unes relacions fraternals entre els seus pobles.

JEF-Catalunya

Post a comment